2010/07/29

Jag har lärt mig att... del XVI



... jag får lägga ner hela den här själv-sabotage grejen som jag plågar mig själv med ibland o-me-del-bart. Jag har fått nog, gott folk. Det är så enkelt att skylla på andra eller använda tidsbrist som ursäkt för sådant man inte bara gör, gör och gör själv. Det gäller att säga nej till sådant som kräver ett "nej" och ja till sådant som erfordrar ett "ja" för att styra sig själv mot det man verkligen vill ha och behöver. Vare sig det gäller en plastic-fantastic-va-jay-jay, platt mage med tillhörande fast stjärt, ett par fantastiska händer som gräver ner sig i ens fasta stjärt, planer för framtiden a la studier-arbete-inspiration-resor-flykter eller gammaldags lugn och ro i sinnet. Det spelar verkligen ingen roll så länge du själv tar de aktiva besluten som krävs för att ditt liv ska bli precis som du vill ha det. Inga fler gömma-sig-bakom-vackra-blommor-och-glömma-allt-lekar med sig själv, bestäm dig.