2010/08/01

Ticked-Off Trannies with Knives by Israel Luna




Jag ääälskar titeln för den står för så mycket. Det var en väntad film, minst sagt, med tanke på hur mycket våld transpersoner har fått utstå och fortfarande utstår. Någon gång får de slå tillbaka även om det bara är på film. I och för sig kan jag tänka mig att det finns trannygäng i ghetton i USA eller Sydamerika som håller varandra om ryggen och låter inga idioter trampa på dem. Jag förstår att vissa kan reagera men ord som "tranny" eller "transa" kan för mig inte betyda något dåligt. Jag använder diverse ord i min vänskapkrets i sammanhang där man kan få sig ett gott skratt och ja, jag rättar människor när jag ser dem ovetandes använda fel ord men mer än så är det inte. Det är inget som upprör mig för jag vet vad, vem jag är och var jag står. Det handlar om att få distans till det man vet och det andra kan tycka. Alla är vi olika men ord har och får makten att påverka oss så länge vi låter dem göra det. Imagine that, små, små ord.