2010/08/15

Jag brukar älska...


... tidiga söndagsmorgnar men just denna morgon blev jag väckt av ett sms. Så här sitter jag nu en smula bitter. En bekants flyttlass till Lund och väntande studier åker idag. Det verkar ha löst sig för henne. Det är en av de där tjejerna som livet klickar för, alla pusselbitar faller på plats. Hon lämnade kontaktinformation och en stående inbjudan till de som har vägarna förbi henne. Jag är avundsjuk, en del av mig när en avlägsen dröm om att en dag hitta något sådant att flytta till. Tänk er att hitta en helt ny plats, det låter så himla rätt eller så är det bara jag som har en hyperromantisk föreställning om lämna avtryck på helt nya platser. En hel del människor vet precis vad jag menar. Hittills har jag hållit mig i närheten av Göteborg och bävat för att hitta någon utbildning som jag måste flytta för. Jag är för bekväm för mitt eget bästa.