2010/07/11

Outad mot sin vilja?


Det har hänt mig och lär antagligen hända igen oavsett hur feminin jag må se ut. Det kommer hända igen oavsett hur etablerad och välanpassad jag kommer att bli. The spirit of the kewken är alltid runt hörnet, it's all around us och så här långt i livet är det helt ok så länge min integritet respekteras. Äsch, vid närmare eftertanke skiter jag i det också. Jag ska respektera mig själv i första hand. Man ska respektera sig själv även om kuken är typ... örsnibben. Vad hemskt haha, men ni förstår säkert vad jag menar.

Att outta någon är en ganska hjärtlös och tanklös handling som kan bottna i mycket. Vem vet, mitt hår var kanske för glansigt för någon biologisk idiot med nappy hair att hantera (hämtat från verkligheten). Människor tycks snacka om en bara för att ha något att prata om. Tillsätt lite transsexualism och allt blir en miljon grader mer intressant. Hot. Något att ojja sig över och ibland till och med gissa storlek på da kaak. De som ställer till det förstår i sin tur inte vad för skada de kan åsamka. Jag såg t.ex. inlägget på en välkänd blogg där en transsexuell tjej outtades. Någonstans för ett bra tag sedan har saker och ting gått riktigt riktigt fel med hur människor resonerar kring varandra. Djungellagen råder och i många kretsar tycks nöjet finnas i vem som är bäst på att kränka. Vem vet, kanske berörda parter hade en överrenskommelse. Man kan aldrig veta men oftast handlar sådant endast om en illasinnad out-ning, ett skvaller som känns rätt och "juicy" i stunden. Fråga mig inte vad jag gör på en sådan blogg men det upphör med all säkerhet här och nu.

Det spelar ingen roll om personen i fråga gjorde något kränkande mot bloggaren som är en offentlig person och ofta utger sig för att agera utifrån en karaktär som hon själv byggt upp. Vissa personer har så stort forum för att kunna göra oändligt större skada mot andra än vad de själva någonsin kan råka ut för. "Vanliga" har endast sig själva att stå för, inga alteregon. Sedan lägger man till en liten värld fylld med en massa oengagerade, oinspirerade, obildade ungar/människor som blandar uttrycken hejvilt med det de fått höra i omklädningsrummet så får man en salig men jävligt intressant röra där riktiga människor kan få riktiga. jävla. problem.

Folks, these are the days of our lives. Some shitty, some fabulous